Potřebujete poradit? 240 242 112

Nejčastěji kladené otázky - parfémy a kosmetika

Co je to extrakt, parfém, toaletní nebo kolínská voda?

Vůně se rozlišují podle procentuálního zastoupení parfémových složek, která určuje projekci a výdrž vůně:

Parfém nebo Extrakt je vůbec nejintenzivnější vůně, kterou si můžete zakoupit. Podíl vonných látek bývá 20–40 %. Projekce bývá velmi prostorová a výdrž velmi vysoká (8 až 24 hodin).
EDP neboli Eau de Parfum, česky parfémová voda. Podíl vonných složek bývá 15–20 %. Projekce bývá výrazná až střední a výdrž okolo 4 až 8 hodin.
EDT neboli Eau de Toillete, česky toaletní voda. Podíl vonných látek je 10–15 %. Projekce bývá nízká až střední a výdrž okolo 2 až 4 hodin.
EDC neboli Eau de Cologne, česky kolínská voda. Podíl vonných látek je 3–10 %. Projekce bývá nízká a výdrž okolo 1 až 2 hodin.

Jak dlouho je parfém použitelný a jak se pozná, že není zcela v pořádku?

Není-li flakon s používaným parfémem vystaven účinku denního světla a teplotám vyšším než 20°C, vydrží otevřený ve skvělém stavu 6 - 12 měsíců. Parfém v originálním neotevřeném flakonu však vydrží mnohem déle -  i několik let. Parfém, jehož barva se mění, většinou ve tmavší odstín a kolem jehož uzávěru se usazuje pryskyřicový prstenec, je zpravidla starý. Také kyselá a pryskyřičná vůně signalizuje, že parfém nebo podobný výrobek má svou dobu použitelnosti již za sebou.

Jak a kde se má parfém nosit, aby co nejdéle vydržel?

Výdrž parfému je otázkou koncentrace. Všeobecně se však parfém nanáší na místa, kde je pod pokožkou nejvíce krevních vlásečnic, tj. na krk, na šíji, zápěstí nebo do loketního důlku, ale i do pokoleních jamek, do míst, kde je pokožka nejteplejší a kde se vůně parfému plně rozvine. Parfém se také nanáší na vlasy, těsně nad pokožku hlavy. Mimořádně dobře vyniká parfém na oděvech z přírodních materiálů a na kožešinách, nedoporučuje se však nanášet na bílé a světlé oblečení, zejména pak ne na přírodní hedvábí.

Je pravda, že stejný parfém má u různých uživatelů poněkud odlišnou vůni?

Ano, je to pravda. Každý člověk má svou vlastní specifickou vůni. Závisí to na vlastnostech jeho pokožky, způsobu výživy a životních zvyklostech. Parfém, který u jednoho uživatele voní velmi příjemně, může na pokožce jiného uživatele působit poněkud odlišně.

Může parfém ovlivnit náladu?

Ano, parfém může ovlivnit náladu a to v některých případech velmi intenzivně. Vůně působí bezprostředně na psychickou rovnováhu. Příjemná vůně dokáže velmi rychle zlepšit náladu, ale naopak, pronikavá, velmi intenzivní vůně může působit zneklidňujícím dojmem a může vyvolat i určité potíže.

Existují pravidla, jak se má parfém používat?

Ano. Parfém by nikdy neměl "terorizovat" okolí. Zde více než kde jinde platí zásada, že méně je vždy více. Během dne je žádoucí používat lehčí toaletní nebo kolínské vody. Parfém samotný má být používán pouze pro výjimečné a slavnostní příležitosti. S ohledem na roční období u nás existuje určitý stereotyp. Traduje se, že lehké parfémy se nosí v létě a ty těžší v zimě, ale opak je pravdou. Těžší vůně se nejlépe rozvinou v teplém podnebí. Vyzkoušejte si některé vůně z našeho Oriental Courtu a zjistíte, že těžší kořeněné vůně se nejlépe rozvoní v létě.

Proč se nemá současně používat více různých vůní? A je to vůbec pravda?

Každý parfém je jedním harmonickým celkem. Použije-li se současně jiný a odlišně intenzivně vonící přípravek, dochází často k disharmonii. My ve Fragranza ale tvrdíme, že experimentu se meze nekladou a proto kombinaci různých vůní vřele doporučujeme. Vůně vhodné jako podklad jsou například vůně od Escentric Molecules. Vyzkoušejte Excentric Molecules Molecules 01 jako podklad a nějakou těžší vůni vrstvěte na ni. Získáte naprosto jedinečnou vůní, která ve výsledku umocní Vaši přirozenou vůni. 

Jak dlouho je parfém použitelný a jak se pozná, že není již zcela v pořádku?

Není-li flakon s používaným parfémem vystaven účinku denního světla a teplotám vyšším než  25°C, vydrží vůně i několik let. Nové parfémy mívají piktogramy, které prozradí po jakou dobu parfém nemění své vlastnosti po otevření. Parfém v originálním neotevřeném flakonu pak vydrží i několik let. 

Objednávky

Platí zákaznická karta z kamenné prodejny na eshopu?

Ano, pokud máte zákaznickou kartu, stačí opsat EAN kód do kolonky slevový kód a načte se Vám 10% sleva na všechny produkty i bez přihlášení. Jednodušším způsobem je ale zaregistrovat se. Po registraci máte slevu 10% také na všechny produkty a zároveň za nákupy sbíráte body, které Vás mohou posunout do další slevové úrovně. Stačí abyste u nás za posledních 365 dní utratili 10 000 Kč a automaticky Vás přepneme do slevové kategorie zapálený zákazník, kde máte slevu 15% na vše. Více najdete v našem Bonusovém klubu.

Mohu si u Vás zakoupit parfém, rozbalit ho, vyzkoušet a vrátit?

Ano, to můžete, ale jen pokud máte závažný důvod a chcete ho reklamovat. Více v kategorii reklamace. Pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu platí, že musí být produkt originálně zabalený a nepoužitý. V jiném případě ho vrátit nemůžete. Doporučujeme si produkt vyzkoušet v naší kamenné parfumerii Fragranza ve Spálené ulici, kde máme od většiny vůní testery, které jsou připraveny k vyzkoušení. Online vyzkoušejte také náš Perfume Bar, kde si můžete velké množství exkluzivních vůní vyzkoušet za zlomek ceny.

Nedošel mi potvrzovací email, co teď?

Každý e-mail s potvrzením objednávky se automaticky odesílá z adresy info@fragranza.cz. Pokud ho nemůžete najít ve složce s doručenou poštou, je možné, že se zatoulal do spamu nebo do archivu. Některé e-mailové domény rozdělují poštu do různých kategorií, jako jsou sociální sítě nebo promo akce, a proto mrkněte i tam.

Můžu si produkty uložit k pozdějšímu nákupu?

Ano, Vaše oblíbené produkty si můžete uložit do wishlistu. Klikněte na srdíčko v detailu produktu, ten se následně přidá do seznamu oblíbených kousků. Vše pak najdete a můžete spravovat v detailu Vašeho účtu.

Kdy je objednávka dokončena

Objednávka je dokončena po projití všemi kroky v košíku a závazném objednání. Po dokončení objednávky se Vám zobrazí děkovací stránka se shrnutím objednávky.

Proč nejde zaplatit kartou?

Důvodů zde může být hned několik:

Platební limity – jde o limit, který máte nastavený u své banky na svém účtě. Ujistěte se, že nepřekračujete nastavený limit (maximální povolenou částkou za jednu transakci), počet plateb (povolený počet transakcí za jeden den) a celkový limit na kartě na den.

Chybně zadané údaje – chybujeme občas všichni, a proto si prosím zkontrolujte, zda byly veškeré údaje, číslo karty, expirace, CVV/CVC kód a 3DS kód zadané správně.

Zavřený prohlížeč – poté, co objednávku zaplatíte, nezavírejte prosím prohlížeč a počkejte na potvrzení o úspěšném uhrazení objednávky. 

Tlačítko zpět – poté, co objednávku zaplatíte, neklikejte prosím na tlačítko zpět a počkejte na potvrzení o úspěšném uhrazení objednávky. 

Platba zamítnuta – v tomto případě doporučujeme kontaktovat vaši banku, která Vám poskytne zdůvodnění, proč byla platba zamítnuta (nedostatečné finanční prostředky, nedostatečné 3DS ověření...)

Co je to 3D Secure? 

Služba 3D Secure je bezpečnostní způsob jak ověřit platbu při placení kartou. Fragranza tento způsob bezpečného nákupu podporuje, ale protokol 3D Secure může každá banka zpracovávat odlišně. Ve většině případů obdržíte na mobilní telefon jednorázové heslo. 

V případě potíží s ověřením platby kontaktujte prosím svou banku. Objednávka je dokončena po projití všemi kroky v košíku a závazném objednání. Po dokončení objednávky se Vám zobrazí děkovací stránka se shrnutím objednávky.

Proč jsem nedostal upozornění, že se kartou nepodařilo zaplatit objednávku?

Platební brána vás vždy upozorní na status transakce – ať už je platba úspěšná, nebo ne. Pouze v případě, kdy zaplatíte a následně zavřete prohlížeč během ověřování platby, se vám toto upozornění nezobrazí. Prosím, vždy počkejte na potvrzení platby.

Jak zaplatit bankovním převodem?

Potvrzení objednávky, včetně potřebných údajů pro platbu předem, vám přijde na e-mail. Najdete tam číslo účtu, variabilní symbol a celkovou cenu vaší objednávky. Ve svém online bankovnictví zadáte údaje do požadovaných polí a odešlete platbu. Využít můžete také platbu převodem přes QR kód, který je připojen v emailu výzvy k platbě, ve vašem účtu na Fragranza.cz nebo také na konci objednávky ve shrnutí.

Je možné uplatnit poukázky Sodexo/Edenred?

Poukázky Sodexo a Edenred zatím nepřijímáme.

Proč vypadá produkt, který mi přišel jinak, než na fotce?

Výrobci své produkty často redesignují a inovují, proto může nastat změna v obale nebo ve flakónu. Naše stránky stále aktualizujeme, ale může dojít k situaci, kdy se u redesignovaného produktu objevuje stará fotografie.

Bonusový klub

Mohu slevu 10% sčítat s dalšími slevovými akcemi a kódy?

Vždy platí pravidlo, že největší uplatněná sleva na daný produkt nebo celý nákup vyhrává. Pokud chcete uplatnit například probíhající slevovou akci na eshopu nebo zadat slevový kód svého influencera, použije se vždy vyšší sleva. Slevy nelze sčítat. Například pokud uplatníte kód na vyšší slevu než je bonusová sleva po registraci, tedy vyšší než 10%, uplatní se vyšší sleva a bude počítána z původní prodejní ceny. 

Jak získám vyšší slevu 15%?

Nakupujte na eshopu fragranza.cz jako přihlášený zákazník a od své první objednávky budete sbírat body. Kolik jich aktuálně máte vidíte v zákaznickém účtu. Vyšší slevovou úroveň získáte při nasbírání 10 000 bodů. Po překročení této hodnoty se Vám sleva automaticky přepne. 

Kde zjistím aktuální body?

Po přihlášení se podívejte do svého účtu, uvidíte tam historii objednávek i aktuálně dosažené body. Obecně platí 1 Kč = 1 b.

Získám nějaké výhody za body nebo jsou dobré pouze k dosažení vyšší slevy?

Ano, můžete si vybrat, zda chcete body čerpat na produkty našeho Perfume Baru nebo zda si je ponecháte a budete chtít dosáhnout vyšší slevy s bonusovým klubem.

Nasbíral jsem 10 000 bodů a jsem nyní Váš zapálený zákazník. Mohu body vyčerpat nebo je musím pro udržení slevy držet?

Ano, pokud chcete mít na další objednávky 15% slevu, body neutrácejte. Jakmile Vám klesnou pod 10 000b. Váš účet se opět přesune do věrnostní úrovně registrovaný zákazník. Pokud máte však více než 10 000 bodů, můžete si za ně nakoupit produkty v našem Perfume Baru.

Jsem zapálený zákazník, na účtu mám 10 000 bodů a chtěl bych se stát VIP zákazníkem, co pro to mohu udělat?

Pro žádost o posouzení účtu pro další věrnostní slevy je výchozím požadavkem splnění podmínky pro zapáleného zákazníka, tedy mít na zákaznickém účtě alespoň 10 000 bodů. Je dobré být aktivní i jinak, doporučujeme se aktivně účastnit na recenzování produktů a být opravdovým fanouškem parfumerie. VIP zákazníka vnímáme jako takového sběratele. VIP zákazník je vidět i na našem instagramovém účtu a nebojí se projevovat. Je to takový přední fanoušek parfumerie Fragranza a za jeho loajalitu mu náleží účet VIP zákazníka. POZOR! Svojí následnou neaktivitou může VIP zákazník o status VIP kdykoliv přijít, doporučujeme tedy po získání VIP účtu ve svém snažení nepolevovat. Za odměnu na Vás čeká spousta dalších VIP výhod, které se dozvíte ve svém účtu. 

Fragranza.cz - Objednejte si výjimečné vůně a kosmetiku online

Přihlášení pomocí e-mailu

nebo rychlé přihlášení

Rychlá registrace pomocí sociálních sítí


Nemáte u nás účet?
Založte si jej a získáte zajímavé výhody

Vytvořit zdarma účet

Cookies

Naše společnost používá soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům. Kliknutím na tlačítko přijímám nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.